Wetenschappelijke publicaties
- Naezer, M. (2024) ‘Recensie: Zwanger door seksuele kindermishandeling: een oproep aan wetenschappers’, Tijdschrift voor Genderstudies 27 (1), 75-79.
- Naezer, M., & Krebbekx, W. (2024). Solving puzzles, playing games: The potential and pitfalls of entertainment education in teaching about sexuality. Sexualities. Online ahead of print. https://doi.org/10.1177/13634607241232597
- Naezer, M., Oerlemans, A., Hablous, G., Claahsen- Van der Grinten, H., Van der Vleuten, A. & Verhaak, C. (2021). ‘We just want the best for this child’: contestations of intersex/DSD and transgender healthcare interventions. Journal of Gender Studies, 30(7), p830-843.
- Naezer, M. & Van Oosterhout, L. (2021). Only sluts love sexting: Youth, sexual norms and non-consensual sharing of digital sexual images. Journal of Gender Studies, 30(1), p.79-90.
- Naezer, M. (2020). Dit is geen recensie. Tijdschrift voor Genderstudies, 23(1), p.95-97.
- Naezer, M. (2020). Sexy selves: Girls, selfies and the performance of intersectional identities. European Journal of Women’s Studies, 27(1), 41-56.
- Naezer, M. & Ringrose, J. (2018). Adventure, intimacy, identity and knowledge: Exploring how social media are shaping and transforming youth sexuality. In S. Lamb & J. Gilbert (Eds.). The Cambridge Handbook of Sexuality: Childhood and Adolescence (pp.419-439). Cambridge: Cambridge University Press.
- Naezer, M. (2018). Sexy adventures: An ethnography of youth, sexuality and social media (Proefschrift). Radboud Universiteit Nijmegen, Nijmegen.
- Naezer, M. (2018). From risky behaviour to sexy adventures: Reconceptualising young people’s online sexual activities. Culture, Health and Sexuality, 20(6), 715-729.
- Naezer, M., Rommes, E.W.M. & Jansen, W.H.M. (2017). Empowerment through sex education? Rethinking paradoxical policies. Sex Education, 17(6), 712-728.
- Naezer, M. (2015). Zijn zoals je bent: De mythe van het seksuele zelf in sociale media. In S. Dudink & L. Plate (Reds.), Mythen van gender: Essays voor Willy Jansen (pp.153-158). Nijmegen: Uitgeverij Vantilt.
- Beek, I. van, Naezer, M. & Schakenraad, W. (2012). Van bagatelliseren naar bekwamen: over hulp na seksueel misbruik (1945-2010). Maandblad Geestelijke Volksgezondheid, 67(4), 209-217.
- Beek, I. van, Naezer, M. & Schakenraad, W. (2011). Van bagatelliseren naar bekwamen. Visie op en hulp na seksueel misbruik 1945-2010. In W. Deetman, N. Draijer, P. Kalbfleisch, H.L.G.J. Merckelbach, M.E. Monteiro & G.H. de Vries (Reds.), Seksueel Misbruik van Minderjarigen in de Rooms-Katholieke Kerk, Deel 2 (pp.260-276). Amsterdam: Balans.
- Naezer, M. (2010). Waar is de vrouwenbeweging? Tijdschrift voor Genderstudies, 13(2), 86-88.
- Naezer, M. (2008) Stichting De Maan (1981-1992). Een elf jaar durende adrenalinestroom. In B. Waaldijk & J. van Mens-Verhulst (Reds.), Bewegingen in de gezondheidszorg. Vrouwenhulpverlening 1975-2000 (pp.103-118). Houten: BSL.
- Naezer, M. & Römkens, R. (2008). Overheidsbeleid inzake geweld tegen vrouwen in relaties. Van gezondheids- tot veiligheidsprobleem. In B. Waaldijk & J. van Mens-Verhulst (Reds.), Bewegingen in de gezondheidszorg. Vrouwenhulpverlening 1975-2000 (pp.66-78). Houten: BSL.
- Naezer, M. (2007) Hoer of stoer? De betekenis van de bijnamen ‘hoer’ en ‘player’ onder Nederlandse scholieren. Tijdschrift voor Genderstudies, 10(2), 2-12.
- Naezer, M. (2006). Zij is een hoer, hij is stoer: Gender en bijnamen onder Nederlandse scholieren (Scriptie). Radboud Universiteit Nijmegen, Nijmegen.